Första hoppningen ute=vår!:D

Igår var jag i stallet ganska sent, runt halv sju, som tur var Emlie där så hon fick upp humöret på mig! Hade inte direkt någon lust att rida dressyr eller att rida ut då de blåste rätt rejält, så mamma kom med förslaget att vi skulle jobba lite med bommar, en jäkligt bra träning oavsett ålder eller utbilning på hästen, alla kan;) Så drog på Matcho full hoppmundering och mig själv och så gav vi oss upp till volten. De blåste rätt rejält så han var ju pigg, och samtidigt höll Julia på att fixa runt kanterna på volten och Mia och Pelle bytte däck på deras lastbil, kan ju säga såhär, vette faen om min lugna fina läromästare var så lugn, han fjollade som faen mot lastbilen, Julia var inte så läskig men allt annat, tur man har bra balans, lät han springa av sig och då slutade han nästan larva sig, mamma kom upp till volten och la ut lite bommar, Matcho travade fint över ch gjorde exakt som jag sa, sen la vi upp det till ett hinder och jäklar vad han taggade;) Så kul att för ett år sen kom vi knappt över 50cm, nu behöver man för de mests bara rama in och styra, vi startade på lite lågt men vi höjde ganska snabbt, så slutade med några språng på 1 meter, inga problem för oss två längre och man ser på filmen att han knappt tar i! gulliga skrutt ponny!;D Idag ska nog Flisan få motineras lite innan man åker på tävlingssektionsmöte ikväll. 

"filmdumpar" från filmen igår:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0