Going out for a trip.....

Jag hatar verkligen onsdagar alltså, börjar tidigt i skolan och den är så lång och dryg, slutar inte förrän vid 16:40. Idag blir de ut och rida ponnyn innan man åker hem och packar för imorgon drar man till Gotland med kusinerna!:D ska bli skönt att komma bort, man behöver verkligen de ibland!!! Tur att man har underbara Sophie som tar hand om båda pollarna och tränar på med Matcho inför söndagens tävling, angående den så har jag valt att stryka mig från LC:n och rider bara LB:n dels för att de blir annars väldigt mycket för oss båda och dels för att jag inte skärper mig längre i LC för att jag vet att vi kan de, däremot i LB o LA skärper jag mig och rider mycket bättre, då känns de fruktansvärt onödigt att harva runt på LC bara för att. Var och tränade där Jenny i måndagskväll och spräckte hon de me,och jäklar vad bra han gick, han var mjuk och fin och energin kom verkligen från bakkärran, red en rätt tuff "kyraövning" i förvänd galopp som jag ska fortsätta med, helt klart! Som stärker hästen och ryttaren som samma gång!!:))


Kommentarer
Postat av: Jossan

Berätta om övningen :D

2013-05-26 @ 09:16:32
URL: http://jojawestern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0